WEKO3
インデックスリンク
アイテム
初期新制中学校教育の現状と戦後の地域文化活動 : 秋田県における1事例から
https://doi.org/10.24552/00000729
https://doi.org/10.24552/00000729dac53b92-63e5-4013-8173-1b3a2fc6e8ee
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-03-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 初期新制中学校教育の現状と戦後の地域文化活動 : 秋田県における1事例から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新制中学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 青年 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域文化活動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | new junior high school | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | young people | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | local cultural activities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24552/00000729 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Reassessment of the new junior high school education in the earlest stage after the second World War, and its significance today for local cultural activities in Akita | |||||
著者 |
伊藤, 日出男
× 伊藤, 日出男× Ito, Hideo |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to reassess the new junior high school education in the earliest stage of the postwar period and to report on local cultural activities, especially on the drama which was performed by young people in Kameda, a small town in Akita. Methods: The methods of study are: 1) questionnaires to sixty students who graduated 40 years ago from Kameda junior high school, and interviews with their five teachers. 2) questionnires to twenty people involved in drama activities during 1948-60 in Kameda, and interviews with four of them. Conclusion: There are important lessons to be learnt from local cultural activities during the postwar period; 1) The vital energies of young people to overcome the conservative mind in the senior generation in a confused society. 2) The effective power of the cultural environment and the invisible educational effect on the community when the representation of immoral behavior by young adult is exaggerated by overacting. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所の「学術雑誌公開支援事業」により電子化されました | |||||
書誌情報 |
青森県立保健大学紀要 en : Journal of Aomori University of Health and Welfare 巻 1, 号 1, p. 1-16, 発行日 2000-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1345-5524 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
サムネイル |
KJ00000737897-1.png |