ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 青森県立保健大学雑誌
  2. 第8巻第2号

青森県における知的障害のある人の生涯学習活動の現状と課題 : 受講生調査から

https://doi.org/10.24552/00001862
https://doi.org/10.24552/00001862
ac6842c0-21be-4f6d-b28d-2c61e9d4885a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005071707.pdf KJ00005071707.pdf (3.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-05-26
タイトル
タイトル 青森県における知的障害のある人の生涯学習活動の現状と課題 : 受講生調査から
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 知的障害のある人
キーワード
主題Scheme Other
主題 生涯学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 青森県
キーワード
主題Scheme Other
主題 people with intellectual disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 life-long learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Aomori prefecture
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24552/00001862
ID登録タイプ JaLC
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル The Present Situation and Some Problems of Life-long Learning Activities of People with Intellectual Disabilities in Aomori Prefecture
著者 廣森, 直子

× 廣森, 直子

WEKO 10509

廣森, 直子

ja-Kana ヒロモリ, ナオコ

Search repository
山内, 修

× 山内, 修

WEKO 10510

山内, 修

ja-Kana ヤマウチ, オサム

Search repository
中堀, 久子

× 中堀, 久子

WEKO 10511

中堀, 久子

ja-Kana ナカホリ, ヒサコ

Search repository
工藤, 睦美

× 工藤, 睦美

WEKO 10512

工藤, 睦美

ja-Kana クドウ, ムツミ

Search repository
Hiromori, Naoko

× Hiromori, Naoko

WEKO 10513

en Hiromori, Naoko

Search repository
Yamauchi, Osamu

× Yamauchi, Osamu

WEKO 10514

en Yamauchi, Osamu

Search repository
Nakahori, Hisako

× Nakahori, Hisako

WEKO 10515

en Nakahori, Hisako

Search repository
Kudo, Mutsumi

× Kudo, Mutsumi

WEKO 10516

en Kudo, Mutsumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It is said continuing education is necessary for people with intellectual disabilities who have graduated from schools for handicapped children. However, an educational system which can support their independence in community living does not currently exist in Japan. We think there are not sufficient educational opportunities for people with intellectual disabilities. In this paper, we examine the present situation and some problems of life-long learning activities for people with intellectual disabilities in Aomori Prefecture. By comparing participants who took part in life-long learning activities in the community with those who took part in special classes for young people of schools for handicapped children, differences in personal attributes, purpose of participation and personal development were discovered. To broaden life-long learning activities for people with intellectual disabilities, it is necessary to coordinate the various activities in Aomori Prefecture.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所の「学術雑誌公開支援事業」により電子化されました。
書誌情報 青森県立保健大学雑誌
en : Journal of Aomori University of Health and Welfare

巻 8, 号 2, p. 245-253, 発行日 2007-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-3272
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
サムネイル

KJ00005071707-1.png
KJ00005071707-1.png

戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:37:29.070192
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3