WEKO3
インデックスリンク
アイテム
青森県における知的障害のある人の生涯学習活動の現状と課題 : 受講生調査から
https://doi.org/10.24552/00001862
https://doi.org/10.24552/00001862ac6842c0-21be-4f6d-b28d-2c61e9d4885a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-05-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 青森県における知的障害のある人の生涯学習活動の現状と課題 : 受講生調査から | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 知的障害のある人 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生涯学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 青森県 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | people with intellectual disabilities | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | life-long learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Aomori prefecture | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24552/00001862 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Present Situation and Some Problems of Life-long Learning Activities of People with Intellectual Disabilities in Aomori Prefecture | |||||
著者 |
廣森, 直子
× 廣森, 直子× 山内, 修× 中堀, 久子× 工藤, 睦美× Hiromori, Naoko× Yamauchi, Osamu× Nakahori, Hisako× Kudo, Mutsumi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It is said continuing education is necessary for people with intellectual disabilities who have graduated from schools for handicapped children. However, an educational system which can support their independence in community living does not currently exist in Japan. We think there are not sufficient educational opportunities for people with intellectual disabilities. In this paper, we examine the present situation and some problems of life-long learning activities for people with intellectual disabilities in Aomori Prefecture. By comparing participants who took part in life-long learning activities in the community with those who took part in special classes for young people of schools for handicapped children, differences in personal attributes, purpose of participation and personal development were discovered. To broaden life-long learning activities for people with intellectual disabilities, it is necessary to coordinate the various activities in Aomori Prefecture. | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所の「学術雑誌公開支援事業」により電子化されました。 | |||||
書誌情報 |
青森県立保健大学雑誌 en : Journal of Aomori University of Health and Welfare 巻 8, 号 2, p. 245-253, 発行日 2007-12 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-3272 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
サムネイル |
KJ00005071707-1.png |